søndag 11. mai 2014

Heggmotind 798 moh. og Skånlandsfjellet 572 moh., 11.05.14

Da torsdag, fredag og lørdag gikk bort i mentaltester for hund i regi av Salten Brukshundklubb hadde jeg bestemt meg for at i dag skulle jeg på tur. Målet var Heggmotind. Jeg og Tara gikk alene på tur i dag. Vi startet nede i svingen før kraftstasjonen (ved runderingsløypa) på Heggmoen. Det var fint vær så vi koste oss på tur, Tara og jeg. Vi gikk jevnt og trutt oppover fjellet. Hadde tatt med meg vandrestavene, og det var et sjakktrekk når vi møtte snøen opp mot toppen. Hadde faktisk gått et lite snøras som jeg prøvde å ta bilder av. Vel oppe på toppen møtte vi en hyggelig dame med hund. Vi sto å pratet en stund. Hun fortalte at den mannen jeg hadde møtt lengre nede i fjellsiden var mannen hennes. Han hadde vært nødt til å snu pga. høydeskrekk. Det må være veldig trist for de som har det slik. De går jo glipp ut av mange fantastiske turer med utrolig fin utsikt. Mens Tara og jeg spiste matpakka vår kom det tre andre opp til toppen. Koselig. På vei ned bestemte Tara og jeg oss for å gå opp på Skånlandsfjellet også i dag.  Var så frisk i beina, og hadde slik tur lyst i dag så slik ble det. Vel nede pakket jeg hund, sekk og staver i bilen, og satte kursen mot Skånlandsfjellet. Nydelig tur opp også her. Vi hadde spart litt på matpakken så vi tok en rast her også. Dessverre så klarte jeg å miste den ene av superbroddene mine på vei ned fra Heggmotinden. Så hvis noen finner den så gi meg beskjed. Nå full avslappning på sofaen resten av kvelden. Ble ca. 1.1 mil fjelltur i dag :-)

Bilder tatt fra Heggmotind 798 moh.





















Bilder tatt fra Skånlandsfjellet 572 moh. 












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar